Jegyzői sorok
Nyílt levél GS. ügyfélnek és a hozzá hasonlóan viselkedőknek!
A közigazgatásban eltöltött több mint 30 évem alatt sok-sok ügyféllel volt kapcsolatom, ügyfélfogadási időmben – sőt azon kívül is – mindig állok az Önök rendelkezésére. Közszolgaként a legfontosabb feladatomnak azt tartottam (természetesen hivatalvezetőként ezt a vezetésem alatt álló köztisztviselők esetében is elvárom/elvártam), hogy az Ügyfelek elégedettségi foka magas legyen, mindig Önök legyenek az elsők, munkánkat úgy végezzük, hogy az Ügyfelek soha ne menjenek el tőlünk dolguk végezetlenül. Ha nem nálunk lehet adott ügyeket intézni, mindig tájékoztatjuk az érintetteket, hogy hova fordulhatnak. Sok esetben –a társszervek honlapján lévő – nyomtatványokat is letöltjük, ezzel is segítve a rövidebb ügyintézést. Úgy gondolom, a Baracskai Polgármesteri Hivatal közszolgái minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy Önök elégedettek legyenek. Természetesen tisztában vagyok azzal is, hogy az Önök elégedettségi fokának kialakításakor az is központi szerepet kap, hogy ügyeik intézése során azok pozitív, vagy negatív elbírálásban részesülnek. A vélemények megformálásakor azonban figyelembe kell venni egy fontos tényezőt: mi jogszabályi kereteken belül dolgozunk, a jogszabályok betartása a számunkra kötelező. Nem vizsgáljuk az ügyek intézésekor, hogy „ki kinek a kije, milyen rokoni, baráti kapcsolatban van valakivel”, viszont véleményem szerint az a nem mindegy, hogy Önökkel, az Ügyfeleinkkel szemben hogyan viselkedünk. Mivel nálam az ittlétem 12 éve alatt hivatalosan mindösszesen 2 ügyfél jelezte panaszát, miszerint egy-egy ügyintézőm – az Ügyfél véleménye szerint – lekezelő stílusban és nem megfelelően járt el a panaszos ügyében úgy gondolom, ez a szám egy olyan átlagot mutat, amiből az következik, hogy Önök, a település lakosságának többsége, elégedett a hivatalnokok hozzáállásával, lelkiismeretes, precíz, empatikus és a határidőket pontosan betartó munkájával. Ezt a többségnek ezúton megköszönöm!
Az, ami fáj, a következő: a pályán töltött több mint harminc év és annak is leginkább az utóbbi 2-3 éve alatt egyre többször tapasztalom, hogy egyes ügyfelek vagy teljes emberi mivoltukból kivetkőzve, üvöltve, alpári stílust megengedve maguknak rontanak be a hivatalba, szidva mindenkit, aki él és mozog, vagy telefonban ordítva, különböző, minket pocskondiázó kifejezésekkel tűzdelve mondják el véleményüket anélkül, hogy egyáltalán meggyőződnének előtte saját igazukról! Az ilyen típusú ügyfelek (direkt írtam kicsi betűvel) esélyt sem adnak arra, hogy egyáltalán reagálni tudjunk, fújják a maguk „igazságát”, amelyről a szomszéddal, a boltossal, vagy akárkivel egyeztetve meg is vannak győződve. Fenyegetnek ügyvéddel, jó ismerőssel, a polgármesterrel, az országgyűlési képviselővel és nem sorolom tovább, hogy még kivel, széles a skála!
Az ilyen ügyfeleknek a következőket üzenem: bármennyire is elképzelhetetlen, a hivatalnok is érző ember, aki ugyanúgy anya, feleség, férj, gyermek, vannak problémái neki is ugyanúgy, mint bárki másnak a világon. Neki is ugyanúgy rosszul esik, ha annak ellenére, hogy mindent megpróbál megtenni önökért, az önök ügyének „sikeréért” dolgozik, köszönetképpen sárba tapossák, megalázzák. Kérdezem: miért gondolják az ilyen ügyfelek, hogy ezt ők megtehetik. Kiknek gondolják magukat, mit képzelnek magukról? Sajnálom őket szívből, igazán! Kívánom nekik, legyen részük hasonló szituációkban, akkor talán felfogják, hogy most miről is beszéltem. Egyébként pedig felhívom ezen ügyfelek figyelmét arra, hogy hivatalos helyiségben, hivatalos személlyel beszélnek, ez pedig azt jelenti, hogy mint hivatalos személyeket a jogszabályok –ha már az erkölcsi szabályok nem - minket is védenek. Nem szeretnék rágalmazás, becsületsértés miatt senkit feljelenteni! Több esetben már megállt volna a tényállás.
Kérem tehát ügyfeleinket, hogy ügyeik intézése során kulturáltan, emberhez méltóan viselkedjenek!
Örömhír, hogy megjött a tavasz és elkezdődhetnek a tavaszi munkálatok! Kérem Önöket, hogy fokozottan figyeljenek környezetük tisztaságára, a vízelvezető árkokba ne ültessenek semmit, biztosítva legyen a vízelfolyás. A vízelvezető árkokat ne szépítsék sem virággal, sem gyógynövénnyel, annak nem ott van a helye! A közterületen lévő, az ingatlanok előtti/mögötti fák metszésekor fokozottan vigyázzanak elsősorban magukra, másodsorban pedig az ott közlekedőkre. Az ingatlanok előtti járdák tisztántartásáról az elkövetkezendő időszakban is gondoskodni kell, az ingatlanról a járdára kilógó ágakat, bokrokat folyamatosan nyesni kell. Kérek mindenkit, hogy a járda közvetlen széléhez lehetőség szerint ne ültessenek virágot, bokrot, mert ha az rákúszik a járdára, akadályozza a járda teljes szélességében történő igénybevételt. A járda a közlekedőké, a közlekedés lehetőségét biztosítani kell. Az ingatlanokon belül és kívül a füvet folyamatosan vágni kell, az ingatlanokat és azok környezetét tisztán, rendben kell tartani. Az árkokban a vízelvezetést biztosítani kell, az árkokat folyamatosan tisztítani, gaztól, szeméttől mentesíteni kell! Legyünk igényesek magunkkal szemben, ezzel elérhetjük azt, hogy mások is igényesebbek lesznek! A szépség, tisztaság látványa mindenkit örömmel tölt el.
Tisztelettel: Szeleczkyné Szabó Katalin jegyző