Jegyzői sorok
KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY
az egységes címkezelés biztosítása érdekében történő, a lakosságot érintő utcanév és címváltozásokról
Tisztelt Lakosság!
A központi címregiszter létrehozásával összefüggő, valamint egyes igazgatási tárgyú törvények módosításáról szóló 2014. évi XCIII. törvény célja az egységes címképzés és címkezelés törvényi kereteinek megteremtése.
A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet meghatározza azon ingatlanok körét, amelyeknek címmel kell rendelkezniük, másrészt meghatározza a címképzés folyamatát, valamint a már bejegyzett címek módosításának és törlésének szabályait.
A Kormány címképzésért felelős szervként az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét jelölte ki.
Fenti jogszabályok értelmében megkezdődött a lakosságot is érintő közterületnév, házszám, illetve címhelyek felülvizsgálata, azok helyszíni felmérése és a címkezelési eljárások előkészítése, végrehajtása.
A fenti jogszabályhelyek alapján a címek felülvizsgálatára nyitva álló határidő 2016. december 31. napja.
A Baracskai Polgármesteri Hivatal munkatársai megkezdik a település közigazgatási területén az utcák helyszíni bejárását. A bejárás során kerül megállapításra a házszámok helyes sorrendje.
Amennyiben szükséges a cím/házszám megváltoztatása, arról az érintett ingatlanon bejelentett lakcímmel (állandó vagy ideiglenes címmel) rendelkezőket levélben tájékoztatjuk a teendőkről.
Kérem a Tisztelt Lakosok együttműködését, szíves türelmét és megértését!
GAZDASÁGSZERKEZETI ÖSSZEÍRÁS (AGRÁRIUM 2016.) LESZ!
Tájékoztatom a Tisztelt lakosságot, hogy a Központi Statisztikai Hivatal tájékoztatása szerint a Központi Statisztikai Hivatal az Európai Parlament és a Tanács rendeleteinek megfelelően, 2016. június 1-jei eszmei időponttal mezőgazdasági Gazdaságszerkezeti Összeírást (Agrárium 2016.) hajt végre. Az összeírás célja, hogy nyomon kövesse a mezőgazdasági szerkezetben bekövetkezett változásokat, illetve pontos és hiteles adatokkal szolgáljon a hazai gazdaságirányítás, az EU, a gazdálkodók és a felhasználók részére.
Az összeírás során a mezőgazdasági tevékenységhez használt fölterületekről és vetésterületekről, állatállományról, továbbá a munkaerővel kapcsolatos adatokról, illetve néhány kiegészítő információról kell adatot szolgáltatni. A mintavételes összeírást 2016. június 1. és 30. között, az ország 1442 településének kijelölt körzeteiben hajtja végre a KSH.
Az összeírást megelőzően a mintakörzetekben kijelölt mezőgazdasági támogatásban részesülő gazdálkodóknak és őstermelőknek lehetőségük lesz arra, hogy 2016. május 15. és 29. között a kérdőívet elektronikusan töltsék ki (a kérdőív a www.mezo.ksh.hu oldalon 2016. május 15-től lesz elérhető). Az így adatot szolgáltatókat az összeíró már nem fogja felkeresni. A kiemelt jelentőségű, meghatározott nagyságú földterületet használók és állatállományt tartók részére a fenti időszakban az elektronikus adatszolgáltatás kötelező lesz.
Az összeíráshoz kapcsolódóan az összeírásban érintettek, illetve részvevők részletes felvilágosítást kaphatnak a gszo2016@ksh.hu email címen, illetve az összeírás időszakában a következő zöld számon: 06 80-200-224
AZ AVAR ÉS KERTI HULLADÉK ÉGETÉSÉRŐL
Felhívom szíves figyelmüket, hogy Baracskán szerdán és vasárnap 15.00 – 19.00 óra közötti időszakban végezhető az avar és növényi hulladék égetése.
A megjelölt két napon, illetve időszakon kívül Baracska településen TILOS avart, kerti hulladékot égetni!
Kérjük, hogy a www.baracska.hu önkormányzati honlapon is megjelentetett 15/2014.(VII.4.) önkormányzati rendelet szabályait minden ingatlantulajdonos/ingatlanhasználó tartsa be!
AZ I. FÉLÉVI HELYI ADÓBEFIZETÉS HATÁRIDEJE LEJÁRT!!
Felhívom Tisztelt – érintett - Adózóink figyelmét, hogy az I. félévi helyi adóbefizetések határideje 2015. március 15-én lejárt!
Kérem, aki még ezen kötelezettségének nem tett eleget, az pótolja azt, hiszen az idő múlásával – az adózó terhére – a késedelmi pótlék összege emelkedik. A határidőre fizetőknek köszönjük a pontos teljesítést!
Néhány fontos információ, amely több adózó által feltett kérdésre ad választ:
-
ingatlan (telek, építmény) eladása esetén mind az eladónak, mind pedig a vevőnek kötelezettsége a helyi adóhatósághoz, a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül a változást bejelenteni, melyhez csatolni kell az adásvételi szerződés fénymásolatát (a változás-bejelentésre szolgáló nyomtatvány elérhető a helyi adóhatóságnál, illetve a www.baracska.hu önkormányzati honlapon). Figyelem: a helyi adóhatóság csak a változás bejelentéséből értesül az eseményről, más forrásból információt nem kap, viszont amennyiben az eladó (igazán az ő érdeke) bejelenti a változást, az adásvételi szerződésből a vevő is ismertté válik és bekerül az adózói körbe. A jogszabály alapján az adó alanya az, aki az év első napján az ingatlan tulajdonosa.
-
gépjárműadó esetén szintén szabály, hogy az adó alanya, akinek az év első napján a gépjármű a tulajdonában van (függetlenül attól, hogy a gépjármű év közben került eladásra). A gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változást annak bekövetkezésétől számított 15 napon belül az Okmányirodánál kell bejelenteni. Itt is igaz, hogy ezen kötelezettség mindkét fél (eladó, vevő) részéről fennáll.
-
az ebrendészeti hozzájárulás hatálya alá továbbra is folyamatosan kell bejelentkezni. Amennyiben valaki ebet vásárol, vagy elad, elajándékoz, illetve az eb elhullik, az eb tulajdonosának kötelezettsége a helyi adóhatóságot, a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül tájékoztatni.
Tisztelettel: Szeleczkyné Szabó Katalin jegyző
|